3. 2. 1. Nurse-time

Förut räknade man ner till examen. Nu har jag börjat räkna ner till mitt första arbetspass som sjuksköterska. Läskigt, men det ska bli så jävla kul=) Det enda som inte känns jätteroligt är att man nu ger sig in i en karusell som aldrig stannar. Jag menar, nu lär ju jag få jobba på tills nästa sommar. Som vikarie får jag ju ingen semester, iaf inte första året, så det e bara att jobba på i typ 1 1/2 år nu. Men det e ju på tiden iofs, att köra på o tjäna lite monies;). Det är riktigt fattigt nu i gränslandet mellan CSN o första lönen, hehe. Tänk att till och med kunna spara lite pengar! Woho. (fast det e ju spendera man ser mest fram emot!)
 
I övrigt? Micke har blivit morbror till tvillingparet Filip och Freja! Så jävla häftigt. Väntar på att få klartecken om att få komma och hälsa på! Äntligen lite bebisar i omgivningen, det ska verkligen bli härligt. Få bebismysa lite, utan att behöva offra sin egen kropp riktigt än. Höhö. Tvillingar känns ju lite speciellt oxå:)
 
Micke jobbar just nu, så jag funderar på om jag kanske också ska vara lite duktig. Hade faktiskt tänkt att jag skulle försöka förbereda mig lite inför jobbet, igenom att läsa om lite sjukdomar/tillstånd som e vanliga på avdelningen. Så gör jag=)
Var roligt i Karlskrona hos Nathalie förresten, även om vi egentligen inte hittade på något speciellt:)
 
Ååh, sitter o chattar med min fd klasskamrat Izzabelle. Hon har jobbat sin första vecka som nurse. Hon får det att låta så underbart! Att det e kul att jobba, att slippa bli bedömd och att själv kunna signera läkemedlen, haha. Ska bli så jävla kuuuuuuul. Men ska njuta av lugnet denna veckan först=) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0